Witam wszystkich biznesmenów i przedsiębiorców.

W dzisiejszym tekście chcę przekonać Was do wydania całkiem sporej kwoty pieniędzy na badania wariograficzne. Na początek małe uporządkowanie pojęć. Gdy spotkacie się z pojęciem badanie za pomocą poligrafu oraz badanie wariografem, to wiedzcie, że jest mowa o tym samym.

Określenie poligraf pochodzi wprost z języka angielskiego, ponieważ ojczyzną tych badań są Stany Zjednoczone Ameryki Północnej. Gdy ta metoda detekcji kłamstwa trafiła na grunt polski,  jej nazwa została zaadoptowana dosłownie, czyli mówiono badania poligraficzne.  Jednak w Polsce określenie poligrafia miało już inny desygnat w rzeczywistości i z czym innym kojarzyło się odbiorcom. Polacy mówiąc poligrafia mają na myśli  techniki zajmujące się procesami wytwarzania druków. Dlatego przyjęto nowe określenie brzmiące badania wariograficzne lub badania z użyciem wariografu.

Nasi amerykańscy koledzy – wariograferzy mają nieco większe doświadczenie w wykorzystaniu tej naukowej metody zarówno w sprawach związanych  z bezpieczeństwem państwa, jak i bezpieczeństwem biznesu. Dlatego też będę tutaj posiłkować się głównie ich wynikami badań dotyczącymi skuteczności i efektywności zastosowania wariografu.

Skąd w ogóle pomysł na stosowanie tej naukowej metody detekcji kłamstwa w biznesie?

Jak to często bywa na gruncie biznesu, i w tym przypadku, zdecydowały o wszystkim pieniądze.

Pieniądze te, które można zarobić dzięki użyciu wariografu oraz te, których nie się nie straci dzięki zastosowaniu w odpowiednim momencie wariografu.

Krótko mówiąc, to się opłaci.

Opłaca się, po wielokroć, wydać kilka lub kilkanaście tysięcy złotych po to, żeby zarobić miliony i nie pozwolić sobie ukraść kolejnych milionów.

Wasi amerykańscy koledzy-biznesmeni szybko zorientowali się, że oczekiwanie na wykrycie złodzieja w ich firmie przez policję, ciągnie się  w nieskończoność, a efekt dochodzenia jest pod znakiem zapytania, nie mówiąc już o szansie na odzyskanie skradzionych towarów, pieniędzy, klientów i  pomysłów. Ten przydługi czas działania policji generował całkiem konkretne straty finansowe.

Jednak największe straty dla firmy generują nielojalni pracownicy, czyli tacy którzy; kradną towar, kradną pieniądze, podbierają klientów, wynoszą pomysły, rozwiązania technologiczne i sprzedają je konkurencji. Te działania to są w większości przestępstwa, więc jest tu miejsce na prace policji, ale też jest spora część wrogiego działania pracowników, która nie podlega kodeksowi karnemu, tylko kodeksowi etycznemu.

Badacze tematu określają starty przedsiębiorstw wygenerowane przez nieuczciwych pracowników na poziomie 70-80 % rocznego przychodu całej firmy. A zatem dla niektórych przedsiębiorstw to mogą być milionowe straty, a dla innych wręcz miliardowe.

Dlatego stawiam pytanie:

Czy nie szkoda Wam tracić  pieniędzy, a do tego jeszcze bezcennego czau z Waszego jedynego życia na nieuczciwych  pracowników?

Pytanie jest oczywiście retoryczne.

Nie bylibyście przedsiębiorcami, gdybyście nie szanowali pieniędzy i czasu.

Dlatego każdy szanujący czas i pieniądze przedsiębiorca musi choć raz w życiu skorzystać z badań wariograficznych w swojej firmie. I to tylko z jednego powodu,  bo to po prostu przynosi korzyści.

Jakie konkretnie są korzyści dla firmy stosującej w odpowiednim czasie badania wariograficzne swoich pracowników?

Korzyści dla firm ze stosowania badań wariograficznych są   wymierne, a zatem policzalne;

– Polegają na poprawionych efektach finansowych widocznych w bilansie,

– Wyraźnie spada poziom niedoborów towarowych i pieniężnych,

– Zmniejszają się wydatki związane ze zwolnieniem złych pracowników,

– Obniżają się wydatki na odszkodowania za wypadki przy pracy,

– Wzrastają wpływy kasowe uzyskane w drodze wyrównania strat przez nieuczciwych pracowników.

Zauważalne są też korzyści niewymierne ze stosowania badań wriograficznych, takie, jak:

– Efekty ekonomiczne płynące z doboru kompetentnych i uczciwych pracowników,

– Profilaktyczne oddziaływanie badań wariograficznych na morale i dyscyplinę pracowników.

W dziedzinie wykrywania nieuczciwych pracowników mamy wieloletnie doświadczenie.  Już porównywalne z doświadczeniem naszych amerykańskich kolegów-warigraferów. Współpracowaliśmy w tym zakresie zarówno z  małymi, jak i średnimi firmami rodzinnymi, a także z międzynarodowymi korporacjami. Zawsze ze 100% skutkiem.

Podobnie bogate doświadczenie mamy w dziedzinie wykorzystania badań wariograficznych  w rekrutacji i doborze pracowników.

Nasi klienci są zadowoleni przede wszystkim z naszej skuteczności.

Cenią sobie naszą dyskrecje i umiejętność zachowania poufności.

Nasi eksperci badań wariograficznych są to fachowcy na najwyższym poziomie zawodowym, zawsze przestrzegający standardów metodologicznych i etycznych prowadzonych badań.

Nasi klienci wracają do nas, bo dajemy im to, czego oczekują. Po prostu rozwiązujemy ich problemy. Ponadto pomagamy naszym klientom  wzbogacić się i nie pozwalamy, aby inni ich okradali.

A w tym wszystkim, co tu przeczytaliście, najlepsze jest to, że to wszystko jest prawdą.

Wasz Doktor Poligraf